Diety bezpieczne i niebezpieczne

Diety bezpieczne i niebezpieczne

Polecane i promocje

Ludność świata oszalała na punkcie diet. Rekordziści mają ich dziesiątki za sobą. Z pośród licznie wypróbowywanych diety są diety pudełkowe, diety oczyszczające, diety białkowe, diety ograniczające kalorie, itd. I zazwyczaj efektu żadnego.

Diety bezpieczne i niebezpieczne

A na dodatek często bywa szkodliwa dla zdrowia. Źle dobrana dieta może być zabójcza dla organizmu, bo nie dostarcza mu odpowiedniej ilości składników odżywczych. Natomiast źle stosowana dieta popycha do zachowań kompulsywnych. I tu zaczyna się kolejny problem z psychiką.
W trosce o swoje zdrowie należy kierować się rozsądkiem i wiedzą. W diecie najważniejsze jest:
– poznanie zasad zdrowego odżywiania, które doprowadzi do zmniejszenia wagi ciała, a nie do osłabienia organizmu
– poznanie swojego organizmu, aby wiedzieć, która dieta jest dla niego najbardziej odpowiednia
– konsekwencja, czyli skrupulatne przestrzeganie ustalonych zasad.

Dlaczego tyjemy ?

Tycie jest zmorą w obecnych czasach. Przybierają na wadze nie tylko ludzie dorośli, ale także coraz częściej można spotkać otyłe dzieci. Główną przyczyną przybierania na wadze i braku możliwości zrzucenia zbędnych kilogramów jest źle dobrana dieta i spożywanie posiłków w niewłaściwy sposób. Przede wszystkim szybka konsumpcja, która sprawia, że za jednym posiedzeniem pochłaniane są duże ilości pożywienia. Szybka konsumpcja nie pozwala również na dokładne rozdrobnienie produktów w jamie ustnej. Nie pozwala także na rozkoszowanie się smakiem. Niewłaściwe i niedobre dla układu trawiennego jest również objadanie się przed snem, gdyż wypełniony pokarmem żołądek sprowadza płytki i niespokojny sen. Spożywanie posiłków przed snem sprawia, że żołądek, wątroba i cały układ trawienny muszą nieustannie pracować. Wówczas nawet w nocy nie pozostawiamy im czasu na odpoczynek tylko zmuszamy żołądek i inne organy do ciągłego trawienia.

Głód i łaknienie

Jedną z metod mającą na celu niedopuszczenie do gromadzenia się tkanki tłuszczowej jest umiejętność odróżniania głodu od łakomstwa. Co najmniej połowa spożywanego pokarmu nie jest dyktowana głodem, lecz pragnieniem podjadania, dosmaczenia sobie, łasuchowania. Jest tak na przykład podczas oglądania filmu, czytania książki, serfowania po internecie.
W celach zdrowotnych, jak i podczas odchudzania lub chęci utrzymania stałej wagi ciała warto stosować racjonowanie posiłków. Będzie to łatwe, gdy będziemy używać zawsze tych samych naczyń. Wtedy nie będzie obawy, że zjemy za dużo. Gdy zjadamy zbyt dużo organizm nie jest w stanie wszystkiego zagospodarować i wówczas gromadzi zapas. Efektem tego jest tkanka tłuszczowa ujawniająca się w kolejnej fałdce na naszym ciele.

Jak dieta jest bezpieczna ?

Bezpieczna dieta to taka, która składa się z produktów najwyższej jakości, W tym z dużej ilości warzyw, które bogate są w błonnik. Jak i dań przygotowywanych zdrową techniką, np. gotowane na parze. Zdrowa dieta promuje wyłącznie świeże i jak najmniej przetworzone produkty. Aby jeść produkty najwyższej jakości, które są poddawane zdrowej obróbce cieplnej, to trzeba jeść w domu. Spożywać własnoręcznie przygotowane potrawy. Ciepłe domowe dania przynoszą wiele przyjemności naszym kubkom smakowym i wiele zdrowia naszemu organizmowi. Jak również osobistą satysfakcję płynącą z samodzielnego przygotowania potrawy. W bezpiecznej diecie wyklucza się również spożycie cukru, soli i alkoholu. Spożywanie powyższych obciąża organizm powodując obrzęk twarzy i kończyn dolnych. W trosce o swoje zdrowie trzeba też odrzucić wszystkie puste kalorie, które niczego dobrego nie wnoszą do organizmu. A tylko odbierają energię i źle wpływają na przemianę materii. W konsekwencji czego organizm tyje, a człowiek czuje się źle.

zobacz również Chcemy schudnąć

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o